Категорії розділу

Про наше місто [2]
Інформація [2]
Для web-мастера [2]
Інформація для веб-майстра: SEO, заробіток, CMS, html & css
Робота в Internet [3]
Юмор [1]

Фотоальбом

Наше опитування

Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 77

Пошук

Погода

Гороскоп

Статистика

Публікації

Головна » Статті » Для web-мастера

Як "зацінити" власний сайт?
Зазвичай, аби оцінити свій сайт, частенько побудований на чистому інтузіазмі та безкоштовній праці, новачок звертається на форуми про дизайн, де є розділ, присвячений оцінці сайтів іншими користувачами. І, напевно, такий хід виправданий: творець сайту при мінімумі зусиль зі свого боку отримує максимум, частенько досить компетентних коментарів.
Проте, я раджу, перш ніж виносити сайт на обговорення, самому "зацінити" свій сайт. Розумію, це достатньо складний зробити це об'єктивно, все-таки своє, рідне... Але, аби вам допомогти, можу привести зразковий список деталей, на які я звертаю увагу при оцінці сайту. На всяк випадок, я приведу расширенний список, для «глибокої оцінки», адже краще зробити відразу все в кращому вигляді, ніж потім вислуховувати гнівно-глузливі вислови в свою адресу.
Одразу обмовлюся, що все нижче сказане хистко і хистко, і список неповний... Просто візьміть до відома. В більшості випадків, помилки трапляються в «технічній частині», наприклад неполадки з версткою, або помилки з юзабіліті. Своєчасно знайшовши, і виправивши їх можна створити якісний і зручний ресурс, стильний дизайн. Але, з іншого боку, якщо у вас абсолютно немає дизайнерського таланту, то, навіть зробивши тричі грамотний сайт, але «запоровши дизайнерську частину» (підбір кольорів, ідея, стиль, виконання графіки), більш ніж на «3», ваш сайт «Не потягне».

Шукаємо грубі помилки

  • Не чи залишилися на сайті сторінки, що відрізняються дизайном від загального стилю? Всі однакові елементи мають бути виконані в одному кольорі, одним шрифтом і.т.д. Ситуация,коли на одній сторінці меню в синіх тонах, а не інший в зелених - недопустима. <Чи Li>Нет помилок в скриптах, SSI-директивах? Чи всі посилання працюють і ведуть на існуючі сторінки? Чи виправлені всі орфографічні помилки, особливо у важливих елементах, таких як заголовки?
  • Ісправлени грубі помилки у верстці - блоки різної ширини, заголовки, що «поїхали», відсутні зображення, текст поза призначеним для нього місцем, загалом, все, що впадає відразу в очі
  • Правільно підібрані кольори? Чи немає нечитаного тексту, з кольором, близьким до кольору фону? Кольори шрифту і тексту мають бути контрастними.

Помилки у використанні шрифтів і оформленні текстів

  • Контрасний шрифт по відношенню до фону? Наприклад, сірий шрифт по чорному фону абсолютно нечитабельний
  • Шрифт не заданий фіксовано? В принципі, фіксований шрифт має право на існування, але, якщо ви позбавляєте користувача можливості самому вибрати необхідний розмір шріфта, приділите подвійну увагу підбору оптимального розміру шрифту. Чи нормально виглядає сторінка при будь-якому розмірі системного шрифту. Деякі користувачі встановлюють в налаштуваннях максимальний розмір шрифту, чому поганий дизайн відразу розвалюється. Провірте свою верстку на міцність при максимальному розмірі шрифту
  • Коректно сайт друкується? Для інформаційних сайтів є сенс створювати спеціальну версію для друку
  • Текст виводитися зручною для читання гарнітурою? Чи відповідає дана гарнітура настрою і стилю сайту? Чи (або хоч би не заважає?) допомагає засвоїти вміст тексту? Чи розбитий т текст на абзаци? Абзаци мають бути не дуже довгими, в кожному абзаці має бути закінчена думка
  • Не має зайвих ефектів в тексті? Миготливий, яскравий, рухомий текст часто дратує користувача. Використовувати дані ефекту краще лише в крайніх випадках
  • Виділяються головні думки похилим або жирним шрифтом? Виділення суттєвих моментів дозволяє полегшити сприйняття тексту
  • Відсутні виділення тексту підкресленням? Підкреслення - це стереотип, що позначає для користувача посилання. Не варто обманювати користувача, краще обійтися чи іншим методом виділення
  • Присутні заголовки і підзаголовки? Таке ділення допомагає користувачеві краще орієнтуватися в документі. Причому, ділення слід проводити за допомогою спеціальних тегів
  • Якщо ви використовуєте темний або чорний фон, чи встановлено жирне зображення тексту за умовчанням (на більшості низькоякісних моніторів, які і складають більшість, тонкий світлий текст на темному фоні проявляє незведення променів і від цього виглядає сильно розмитим)?

Помилки при використанні графіки

  • Добре оптимізована графіка? Чи немає зайвих зображень, особливо великих? Графіка істотно збільшує час завантаження сайту. Зазвичай, вага всієї сторінки з графікою, не повинен перевищувати 50 kb. Інакше користувач може так і не діждатися повного завантаження і піти
  • Використовує графіка метафори, відомі користувачеві по звичайному життю? Чи позбавляєте ви її неістотних подробиць, без користі тих, що ускладнюють її сприйняття? Взагалі кажучи, немає жодного сенсу, як в абстрактних піктограмах, так і в піктограмах, інспірованих комп'ютером. Місце зберігання файлів можна позначити зображенням жорсткого диска, але при цьому від користувача буде потрібне знання того, як цей диск виглядає. Що неправильно, оскільки від користувача взагалі не можна нічого вимагати. Краще намалювати шафу.
  • Якщо ви використовуєте графіку, що імітує тривимірність, чи всі тіні падають в один бік? Це дуже поширена помилка, сайт на якому всі тіні падають в різні боки виглядає безглуздо і смішно
  • Чи по призначенню використовується флеш і анімовані зображення? Зайве мельтешеніє на сторінці ще нікому не принесло користі. Крім того, такі об'єкти зазвичай пристойно «важать»
  • Чи у всіх графічних зображень є відповідний альтернативний текст? Він допоможе розібратися, якщо у користувача в браузері відключена можливість перегляду графіки, крім того, вказівка цих атрибутів є обов'язковою в стандарті HTML 4.0

Помилки в навігації

  • Добре продумана навігація? Чи розбитий сайт на розділи, якщо це необхідно?
  • Навігація має бути присутнім на всіх сторінках сайту. Чи на кожній сторінці є заслання на головну сторінку? Чи навігаційна панель поточне місце розташування відвідувача на сайті? Це може бути виділення поточного пункту в меню кольором, або чи іншим ефектом
  • Завжди коректно працює кнопка Back браузеру? Деякі сторінки, передані по шифруючому протоколу, не можуть бути узяті браузером з кеша і їх потрібно завантажувати заново (в кращому разі користувачеві потрібно самому натискувати кнопку Refresh, в гіршому - виробляти складніші і неочевидніші дії). При повторному завантаженні таких сторінок може також злетіти встановлене в браузері кодування (і весь російський текст перетвориться на тарабарщину). Уникайте робити такі сторінки. Також, якщо у вас є сторінки з формами введення, добийтеся того, аби користувач (не поважно, чи копкой Back, або завдяки гіперпосиланню), що повернувся на цю сторінку, знайшов її зі всіма своїми установками (це дуже економить час, якщо потрібно повернутися і що-небудь поправити).
  • Якщо навігація вашого сайту непрозора, складна, має деревовидну структуру, то чи доступна карта сайту?

Тестуємо юзабіліті

  • Використані всі можливості для взаємодії з користувачем? Я маю на увазі інтерактивні кнопки, інші елементи, що реагують на дії користувача.
  • Якщо об'єм сайту великий, чи є можливість текстового пошуку? Попереджений користувач про можливі неприємні наслідки його дій? Этпро може бути відкриття нового вікна, запуск аплета, повідомлення про хід завантаження сторінки або розмір файлу, доступного для чи скачування
  • Відіми всі зміни у вмісті і дизайні, події із-за дій користувача? Наприклад, якщо користувач встановив який-небудь перемикач, то у всіх сторінках, що демонструють результати його дій, повинно бути показано, що цей перемикач встановлений у відповідне положення. Принципом, що послужив основою цього питання, є твердження, що свідчить, що будь-яка дія користувача має бути відбита інтерфейсом. Де знаходяться важливі дані на початку сторінки? Важлива інформація повинна зацікавити користувача, змусити його прочитати до кінця чи ваш матеріал
  • Допомагає альтернативний текст зрозуміти зображення? Чи є у всіх навігаційних заслань пояснення? Пояснення повинне відповідати на питання, куди попаде користувач, клацнувши по засланню. Чи різняться кольори в пройденних і непройденних гіперпосилань? чи показує заголовки (title) шлях до даної сторінки?
  • Стараєтесь ви використовувати кнопки з дієсловами, ніж іншими частинами мови, наприклад "Показати" замість "Готово"? Чи не має на сторінці посилань на саму себе? Це нелогічно, оскільки заслання саме по собі передбачає переміщення.
  • Зображення логотипу має бути посиланням на головну сторінку.
  • Пам"ятайте що синій підкреслений текст - це стереотип? Так найчастіше позначають посилання. Старайтеся це використовувати і ваше посиланняпомітять.

Післямова

Це лише основні, але далеко не єдині пункти. Дотримання всіх з них необов'язково, більш того, інколи навіть шкідливо і може абсолютно зіпсувати весь дизайн. Але все таки, для більшості сайтів більшість пунктів актуальна. Хоча навіть дотримання правил не гарантує створення хорошого дизайну. Адже, зайшовши на сайт, ми перш за все оцінюємо загальну красу, стільность, а лише потім стикаємося зі всіма іншими частинами.
Впечатленіє від сайту, як відомо, формується в перших 5-10 секунд після завантаження. Якщо вам удалося створити стильний, красивий, незвичайний сайт, і при цьому не іспортів все враження грубими помилками, то можете вважати, що дизайн удався! Можна починати заповнювати сайт інформацією, розкручувати, удосконалювати. Трохи терпіння - і ваш проект буде популярним!
Вдачі тобі, Дизайнер!
Категорія: Для web-мастера | Додав: Admin (03.06.2009)
Переглядів: 2830 | Теги: Дизайн, Сайт | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 0

Свіжі публікації

[11.04.2009][Про наше місто]
Рідне місто (0)
[03.06.2009][Для web-мастера]
Як "зацінити" власний сайт? (0)
[03.06.2009][Для web-мастера]
Ключові слова (0)
[04.06.2009][Інформація]
Корисна інформація (0)
[04.06.2009][Робота в Internet]
Фрілансери (0)
[04.06.2009][Робота в Internet]
Основні умови роботи фрілансером (0)
[11.06.2009][Юмор]
Дитяче порно (1)
[21.07.2010][Інформація]
Заборгованість у спадок (0)
[22.07.2010][Робота в Internet]
30 речей щоб стати фрілансером (0)
[15.07.2015][Про наше місто]
Нові сервіси порталу (0)